Ako vytvoriť firemnú Facebook stránku? Tu je aktuálny návod (2025)

Chcete si vytvoriť vlastnú stránku na Facebooku pre firmu, projekt alebo osobnú značku? Pripravili sme pre vás sprievodcu, ktorý vás prevedie krok za krokom celým procesom. Od výberu typu profilu až po finálne nastavenie. Naučíte sa, ako vytvoriť Facebook stránku, ktorá bude pôsobiť dôveryhodne, vizuálne profesionálne a bude pripravená na získavanie zákazníkov.

Krok 1: Otvorte sekciu Stránky

Najskôr sa prihláste do svojho osobného Facebook účtu. V ľavom menu prejdite na položku Stránky. Túto sekciu nájdete medzi hlavnými nástrojmi ako Marketplace, Skupiny či Meta Business Suite.

Hlavná nástenka Facebooku s vyznačenou položkou „Stránky“ v ľavom menu. Prvý krok pri vytváraní novej stránky.

Krok 2: Kliknite na Vytvorte nový profil alebo stránku

V sekcii Stránky kliknite na modré tlačidlo s textom Vytvorte nový profil alebo stránku, ktoré sa nachádza v ľavom hornom rohu. Týmto krokom spustíte proces vytvárania novej Facebook stránky.

Zobrazenie sekcie Stránky na Facebooku so zvýrazneným tlačidlom „Vytvorte nový profil alebo stránku“. Prvý krok pri vytváraní novej stránky.

Krok 3: Vyberte možnosť Verejná stránka

Zobrazí sa okno s výberom typu profilu. Zvoľte možnosť Verejná stránka, ktorá je navrhnutá pre firmy, značky, tvorcov či organizácie. Tento typ vám sprístupní profesionálne nástroje, umožní budovať komunitu a komunikovať s publikom ako značka.

Krok vytvorenia stránky na Facebooku. Vyberte možnosť „Verejná stránka“ z dostupných typov profilu.

Krok 4: Zadajte názov stránky, kategóriu a bio

Vyberte názov Facebook stránky, ktorý jasne vystihuje vašu identitu alebo oblasť podnikania. Následne vyplňte kategóriu (napr. Reklama, Marketing, Služby, Zdravie) a pridajte krátky popis do poľa Bio. Zhrňte, čomu sa značka venuje a akú hodnotu ponúka publiku.

Vyplňte názov stránky, vyberte kategóriu a pridajte stručné bio pred jej vytvorením na Facebooku.

Krok 5: Nastavte kontaktné údaje a adresu

Vyplňte všetky základné kontaktné údaje vrátane telefónneho čísla, e‑mailu, webovej stránky a fyzickej adresy. Tieto informácie pomáhajú ľuďom rýchlejšie vás kontaktovať a zároveň zvyšujú dôveryhodnosť vašej značky na Facebooku.

Prečítajte si neskôr

Google reklama: Marketingový nástroj, ktorý prináša merateľné výsledky

Prvý krok sprievodcu nastavením Facebook stránky. Vyplnenie kontaktných údajov, adresy a lokality firmy.

Krok 6: Pridajte profilovú a titulnú fotku

Pridajte profilový a titulný obrázok. Ideálne je použiť logo ako profilovú fotografiu a profesionálny vizuál ako titulný obrázok. Tieto prvky predstavujú prvý vizuálny kontakt používateľa s vašou Facebook stránkou, preto by mali byť jasné, ľahko rozpoznateľné a v súlade s identitou vašej značky.

Odporúčané rozmery obrázkov na Facebook stránku:

  • Profilová fotografia 170 × 170 pixelov (zobrazí sa ako kruh),
  • Titulný obrázok 1200 × 628 pixelov (ideálne aspoň 820 × 312 pixelov pre desktop).
Prispôsobenie Facebook stránky. Krok s výzvou na pridanie profilovej a titulnej fotky pred publikovaním stránky.

Krok 7: Dokončite vytvorenie Facebook stránky

Po nahratí všetkých údajov sa vám zobrazí náhľad novej stránky. Facebook zároveň ponúka ďalšie možnosti ako stránku rozšíriť a vylepšiť. Môžete pridať uvítací príspevok, nastaviť tlačidlo s výzvou na akciu (napríklad kontaktovanie firmy) alebo prepojiť Instagram a WhatsApp.

Nová Facebook stránka po vytvorení so zobrazenými návrhmi na vylepšenie, ako je uvítací príspevok, prepojenie WhatsAppu a Instagramu.

Krok 8: Doplňte ďalšie informácie v sekcii Informácie

V sekcii Informácie môžete upraviť kategórie, pridať otváracie hodiny, lokalitu, odkazy na ďalšie profily či kontaktné údaje. Čím presnejšie a komplexnejšie sú informácie na Facebook stránke vyplnené, tým vyššia je jej dôveryhodnosť a pravdepodobnosť, že vašu Facebook stránku odporučí novým návštevníkom.

Sekcia Informácie na Facebook stránke, kde môžete upraviť kontaktné údaje, adresu, e-mail a pridať sociálne odkazy alebo otváracie hodiny.

Začnite svoju Facebook stránku používať správne už dnes

Založenie Facebook stránky zvládne každý, kto pozná správny postup. Ak stránku dôkladne nastavíte, doplníte profesionálne vizuály a udržíte ju aktívnu, vytvoríte si silný online kanál, ktorý buduje značku a priťahuje zákazníkov. Facebook ostáva aj dnes jednou z najefektívnejších platforiem na prezentáciu podnikania.

Urobte veľký krok pre váš biznis. Kontaktujte nás.

Súvisiaca kategória

Najnovšie články

Našli ste chybu v tomto článku?
Budeme radi, ak nám dáte vedieť na redakcia@chillix.sk

Kontaktujte nás

Ozveme sa vám do 24 hodín

Polia označené * (hviezdičkou) sú povinné.

Našli ste chybu na webe?

Nahláste ju nášim ITčkarom. Určite sa potešia. :) Ďakujeme

Vitaj v e-mail liste

Keď sa nájde miesto, dozvieš sa to medzi prvými.
Veľa šťastia!

Už to letí!

Vaša správa bola úspešne odoslaná.

Fakturačné údaje

Alexander Vereš

Novozámocká 85/349
95112 Ivanka pri Nitre

IČO: 43868878
DIČ: 1031828864